| |
|
|
|
|
 |
Nieuws: |
 |
|
|
Pagina's: [1]
|
 |
|
Auteur
|
Onderwerp: Meerdere SIP Inbound Routes routeren (gelezen 189 keer)
|
repel
Newbie

|
Ik heb meerdere voipcheap accounts met ieder een eigen nummer, nu zou ik graag deze inkomende routes appart willen routeren naar verschillende extensies.
Ik heb getracht dit te doen d.m.v. DID nummer in te voeren maar zodra ik dat doe komt het gesprek helemaal niet meer binnen.
Zou iemand me hiermee verder kunnen helpen aub.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
henkoegema
Hero Member

|
Ik heb meerdere voipcheap accounts met ieder een eigen nummer, nu zou ik graag deze inkomende routes appart willen routeren naar verschillende extensies.
Ik heb getracht dit te doen d.m.v. DID nummer in te voeren maar zodra ik dat doe komt het gesprek helemaal niet meer binnen.
Zou iemand me hiermee verder kunnen helpen aub.
Een voorbeeld:
;register with Localphone B number register => 9500376:xxxxxx@localphone.com/3216980121
;register with Localphone NL number register => 6155002:xxxxxx@localphone.com/31318728101
[localphone_in_B] ;Belgian number exten => 3216980121,1,NoOp(Incoming call from Localphone B) exten => 3216980121,n,Dial(SIP/1200,35,rtT) exten => 3216980121,n,Hangup()
[localphone_in_NL] ;Holland number exten => 31318728101,1,NoOp(Incoming call from Localphone NL) exten => 31318728101,n,Dial(SIP/1201,35,rtT) exten => 31318728101,n,Hangup()
|
|
|
|
|
|
|
|
|
repel
Newbie

|
Dag Henk,
Dit brengt me inderdaad een stukje verder, wanneer ik echter meerdere Trunks aanmaak van voipcheap.com dan registreert geen enkele Trunk zich meer.
Zelfde poort, zelfde IP misschien?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
repel
Newbie

|
Ik maak een nieuwe trunk aan in Elastix - FreePBX met een andere usernaam en wachtwoord
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
husky
Hero Member

|
in princiepe hoef je maar 1 inbound context te maken. Geef hierin aan dat insecure=port,invite
(er wordt dan niet op gesbruikersnaam gechecked bij inkomende calls)
daarna geef je telkens enkel de register string op
dit kun je ook rechtstreeks in sip.conf doen...
dus
... register = username:password@sip.voipcheap.com/inbound route nummer 2 register = username:password@sip.voipcheap.com/inbound route nummer 3 register = username:password@sip.voipcheap.com/inbound route nummer 4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|